پایگاه بچه های ۱۱۳

مرجعی برای بیوگرافی (زندگی نامه) در ایران

پایگاه بچه های ۱۱۳

مرجعی برای بیوگرافی (زندگی نامه) در ایران

بیوگرافی یا زندگی نامه جواد خیابانی

متولد ۱۸ نوامبر ۱۹۶۶ در شهر کرج بوده ودارای تحصیلات لیسانس مواد - مهندسی ریخته گری - می‌باشد. جوادخیابانی در سال ۱۹۷۱ همراه با خانواده خود ( پدر - مادر و ۷ خواهر وبرادر ) به تهران انتقال یافت وتا پایان دوره تحصیلات ابتدایی در پایتخت ایران باقی ماند. اودر دبستان جیحون در غرب تهران تحصیل کرد ودر سپتامبر ۱۹۷۸ (شهریور ۱۳۵۷)مجددا به زادگاه خود بازگشت وتا ۳ سال بعد از ازدواج در کرج بافیماند . دوران تحصیلات متوسطه را در هنرستان بهشتی کرج با اخذ دیپلم پشت سر گذاشت . در سال ۱۹۸۳ وارد دانشگاه رجایی تهران شد که در آن زمان به عنوان دانشکده تربیت دبیر فنی تهران فعالیت می‌‌کرد. او در سال ۱۹۸۷ از این دانشکده فارغ التحصیل شده و بلافاصله به عنوان دبیر فنی در وزارت آموزش وپرورش استخدام شد .در سال‌های ۱۹۸۸ تا ۲۰۰۱به مدت ۱۳ سال به تدریس دروس فنی پرداخت . جواد خیابانی در سال ۱۹۹۱ به مدت یک سال به ماموریت در بندر عباس مشغول شد و تدریس شیمی را در هنرستان فنی جنوب ایران به عهده گرفت در حالی به عنوان معاون فنی هنرستان نیز کار می‌‌کرد . او در سال ۱۹۹۳ در آزمون جذب گزارشگر ورزشی در تلویزیون ایران شرکت کرده و به عنوان نفر اول انتخاب شد و از سال ۱۹۹۴ فعالیت خود را در تلویزیون ایران آغاز کرد . او در حال حاضر در تلویزیون ایران به عنوان تهیه کننده وگزارشگر ورزشی فعالیت کرده ودر دانشگاه جامع علوم کاربردی تهران به عنوان مدرس نقشه کشی صنعتی تدریس می‌‌کند .

[فعالیت‌های تلویزیونی]
او اولین نفر از نسل جدید گزارشگران ورزشی در ایران است که نقش مهمی در تغییر روش وسبک گزارش مسابقات ورزشی به خصوص فوتبال ایفا کرده و جایگاه این حرفه را بعد از چهره‌هایی چون عطاالله بهمنش - مجید وارث - بهرام شفیع و عباس بهروان تغییر داد وخودش موجب حضور چهره‌های دیگری مثل عادل فردوسی پور و مزدک میزرایی در تلویزیون ایران شد . جواد خیابانی در مسابقات ذیل حاضر بوده واز نزدیک رقابت‌ها را برای تلویزیون ایران گزارش و تفسیر کرده است : ۱- جام فوتبال جوانان آسیا در عربستان سعودی - ۱۹۹۵ ۲- جام جوانان فوتبال آسیا در کره جنوبی - ۱۹۹۶ ۳- مقدماتی جام جهانی فوتبال در استرالیا - ۱۹۹۷ ۴- جام جهانی فوتبال در فرانسه -۱۹۹۸ ۵- مسابقه یوونتوس - اینتر در ورزشگاه سان سیرو - ۱۹۹۹ ۶-المپیک سیدنی - ۲۰۰۰ ۷-المپیک آتن- ۲۰۰۴

[خانواده]
همسر او بهناز خیابانی است که در سال ۱۹۹۵ با یکدیگر ازدواج کرده‌اند و دارای یک دختر به نام نگار خیابانی هستند که در تاریخ ۳۰ مارس ۱۹۹۷ در کرج به دنیا آمده است .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد