پایگاه بچه های ۱۱۳

مرجعی برای بیوگرافی (زندگی نامه) در ایران

پایگاه بچه های ۱۱۳

مرجعی برای بیوگرافی (زندگی نامه) در ایران

بیوگرافی یا زندگی نامه حلیمه سعیدی

آنقدر در نقش هایش غرق می‌شود که براحتی می‌توان او را باور کرد. به کارش علاقه زیادی دارد اگرچه در ۶۵ سالگی به قول خودش کشف شده است…

حلیمه سعیدی، همان پیرزن دوست‌داشتنی سریال «زن‌بابا» است که بخوبی در نقش سوری خانم ظاهر شد. او اهل قزوین است و تاکنون بیشتر در آثار طنز تلویزیونی حضور داشته است. با او گپ کوتاهی زده‌ایم که خواندنش خالی از لطف نیست.

چه شد که در ۶۵ سالگی بازیگر شدید؟

به بازیگری علاقه داشتم. به همین دلیل دوست داشتم این کار را تجربه کنم.

استعداد شما توسط چه کسی کشف شد؟

برای اولین بار رضا عطاران بود که من را دید و به من پیشنهاد بازی داد و پس از گرفتن تست، مقابل دوربین او رفتم و شروع به بازی کردم.

از این که اینقدر دیر پا به عرصه بازیگری گذاشتید ناراحت نیستید؟

چرا اگر زودتر حرفه بازیگری را شروع می‌کردم می‌توانستم تجربه‌های بیشتری کسب کنم و نقش‌های بیشتری را بازی کنم.

اصالتا اهل کجا هستید؟

اهل قزوین هستم، ‌اما ۶ ماه در تهران هستم و ۶ ماه در قزوین.

خب وقتی سرکار هستید رفت و آمد به قزوین و تهران اذیت تان نمی‌کند؟

خیر، چون در طول مدتی که سرکار هستم سعی می‌کنم در تهران بمانم و از طرفی چون کارم را دوست دارم سختی‌های آن را هم تحمل می‌کنم.

شما چقدر سواد خواندن و نوشتن دارید؟

من سواد قرآنی دارم و هیچ‌وقت مدرسه نرفتم. به همین دلیل سواد کامل و درستی ندارم.

پس دیالوگ‌ها را چطور حفظ می‌کنید؟

یکی از عوامل کار دیالوگ‌ها را برایم ۲ بار می‌خواند و من آنها را حفظ می‌کنم.

این جوری حفظ کردن دیالوگ‌ها برایتان مشکل نیست؟

خیر. برعکس بهتر از خیلی از بازیگران باسواد می‌توانم دیالوگ‌هایم را بگویم.

شما چند سال دارید؟

۷۷ سال.

در خانواده‌تان افراد دیگری هستند که کار هنری انجام دهند؟

خیر، نه همسرم و نه بچه‌هایم علاقه‌ای به این کار ندارند.

چرا بیشتر در کارهای طنز بازی می‌کنید؟

خب چون بیشتر برای این نوع کارها از من دعوت شده است. اگر کار جدی هم پیشنهاد شود بازی می‌کنم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد