پایگاه بچه های ۱۱۳

مرجعی برای بیوگرافی (زندگی نامه) در ایران

پایگاه بچه های ۱۱۳

مرجعی برای بیوگرافی (زندگی نامه) در ایران

بیوگرافی یا زندگی نامه رایانا

 

 

 

اطلاعات مختصر ریحانا

نام اصلی : رابین ریحانا فنتی
نام مستعار : ری ری، ملکه کارائیبی، شاهزاده ی جدید پاپ
تولد : ۲۰ فوریه ۱۹۸۸
اصل/ملیت : سنت مایکل، باربادوس
سبک‌ها : پاپ، ریتم و بلوز
فعالیت (ها) : خواننده، مدل، ترانه نویس
ناشر (ها) : استدیو دف جم

وب سایت رسمی :  http://www.rihannanow.com/

 

  

 

 

 

 

بیوگرافی کامل ریحانا

ریحانا قسمتی از نام رابین ریانا فنتی (به انگلیسی : Robyn Rihanna Fenty) است که در ۲۰ فوریه سال ۱۹۸۸ (میلادی) در شهر سنت مایکل در کشور باربادوس در منطقه کارائیب متولد شد.

او دختری معمولی بود که دوران راهنمایی اش را در مدرسه سیصد و ده ساله کامبرمیر در باربادوس گذراند. در سال 2003 با کمک دو نفر از همکلاسی هایش یک نمایش موسیقی سه نفره را اجرا کرد. در سال 2004، او برنده ی مراسم دوشیزه ی زیبای کامبرمیر شد و نمایش کوتاهی اجرا کرد. او با اجرای آهنگ قهرمان از ماریا کری برنده ی جایزه ی نمایش استعدادهای مدرسه اش شد و شاید همین امر سبب ورود او به عرصه ی خوانندگی بود.

در 2003 پس از آنکه با دوستانش نمایش را اجرا کرد، دوستش او را به ایوان راجرز ، تهیه کننده موسیقی که برای مسافرت به همراه همسرش به باربادوس آمده بود معرفی کرد. او به کمک راجرز چند آهنگ را بازخوانی و ضبط کرد که به بسیاری از استدیو های آمریکایی فرستاده شد. این قطعات مورد قبول استدیوی دف جم واقع شد و مدیریت رپر دف جم، جی زی ، از او دعوت به همکاری کرد.

ریحانا، بزرگ‌ترین دختر خانواده‌است. پدرش رونالد فنتی، یک شهروند آفریقایی-ایرلندی، و مادرش مانیکا فنتی، اهل کشور گویان در آمریکای جنوبی است.

الهاماتی که از کارهای بیانسه ، آلیشیا کیدز ، و ماریا کری گرفته در کارهای اولیه اش در موسیقی بسیار آشکار است.

 

 

 

 

 

 


نخستین آلبوم

دختری مثل من (A Girl Like Me) آلبوم دوم ریانا در سال ۲۰۰۶ کمتر از ۸ ماه پس از آلبوم اول او وارد بازار شد.

سومین آلبوم او به نام (Good Girl Gone Bad) سال ۲۰۰۷ منتشر شد و اولین تک آهنگش به نام چتر (Umbrella) موفقیت جهانی به همراه داشت و ریحانا را در سراسر دنیا معروف و محبوب ساخت. چتر پرفروش ترین آهنگ آن سال و موفق به دریافت یک جایزه گرمی شد. او در سال ۲۰۰۸ نسخهٔ جدید آلبوم آخر خود را عرضه کرد که شامل ۳ تک آهنگ با نام‌های take a bow و disturbia و تک آهنگی همراه با گروه (maroon5) بود که دوتای اول موفقیت‌های زیادی را برای او همراه داشت.

 

 

 

 

 


 آلبوم ها

 موسیقی خورشید (Music of the Sun) تاریخ انتشار: ۳۰ اوت ۲۰۰۵

دختری مثل من (A girl Like Me) تاریخ انتشار: آوریل ۲۰۰۶

دختر خوب بد شد (Good Girl Gone Bad) تاریخ انتشار: ۵ ژوئن ۲۰۰۷

زندگی شخصی (Personal Life) تاریخ انتشار: ۱۱ اکتبر ۲۰۰۷

 

 

 

 

 

 

تک آهنگ ها

Pon de Replay

If It's Lovin' That You Want

SOS

Unfaithful

We Ride

Umbrella

Shut Up and Drive

Don't Stop the Music

Hate That I Love You

Breakin' Dishes

Take a Bow

Disturbia

Rehab

 

  

 

 

 

 

ریحانا و ماجرای کریس براون

موضوع ریحانا و کریس براون (Chris Brown ) موضوع عجیبیست. ریحانا که پس از رابطه عاطفی که با بازیگری به نام جاش هارنیت داشت بزودی با خواننده جوانی به نام کریس براون آشنا شد. کریس 19 سال سن داشت و همانند ریحانا در سبک R&B فعالیت داشت. هم سن و سال بودن آن دو سبب تحکیم رابطه آنها شد. ریحانا در مورد رابطه خود این چنین به مجله People  گفته بود : من و کریس به هم خیلی علاقه داریم. کریس خیلی شاداب و سرزنده هست و کاری می کنه که منم دوباره احساس جوان تر بود بکنم. اون باعث میشه من مثل یک تین ایجر احساس کنم. در ضمن باعث عاقلانه تر رفتار کردن و فکر کردن منم میشه.

این دو شخص اخیرا با هم درگیری داشتند که منجر به جدائیشان از یکدیگر شد. این درگیری در اتوبانی در شهر لوس آنجلس رخ داد. در طی این درگیری کریس به شدت ریحانا را مضروب کرد. کریس براون به علت این درگیری به دادگاه رفت و محکوم به زندان و جریمه شد. او پس از مدتی از ریحانا معذرت خواهی کرده و طلب بخشش کرد. اما آیا ریحانا او را خواهد بخشید یا نه بعدا معلوم خواهد شد. اما چیزی که معلوم است اینست که اخیرا ریحانا  به دنبال دوست پسر جدیدی می گردد و دیگر از براون دل خوشی ندارد. پایان این ماجرا نزدیک است.

 

 

 

 

 


نخستین آلبوم ریحانا، موسیقی خورشید (
Music of the Sun) بود که در ۳۰ اوت ۲۰۰۵ میلادی، زمانی که ریحانا 17 ساله بود، به بازار عرضه شد. دو ماه بعد، در تاریخ ۱۱ اکتبر ۲۰۰۵، آهنگی از ریانا به نام «پان د ریپلای» (Pon de Reply) به بازار آمد که در آمریکا و بریتانیا، مقام دوم را در فهرست آهنگ‌های برتر ازآن خود کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد