پایگاه بچه های ۱۱۳

مرجعی برای بیوگرافی (زندگی نامه) در ایران

پایگاه بچه های ۱۱۳

مرجعی برای بیوگرافی (زندگی نامه) در ایران

بیوگرافی یا زندگی نامه هادی کاظمی

هادی کاظمی متولد آبان ماه 1355 است ، او یکی از بازیگران سرشناس طنز است که با سریال شبهای برره اثر مهران مدیری مشهور شد و در آثار دیگر مدیری نیز ظاهر شد. ماندگارترین نقش او نقش نظام دو برره بود که هیچگاه از ذهن مردم فراموش نشد از همان سالهال روی صحنه رفت. بعدها وارد دانشگاه شد و در رشته بازیگری تحصیلاتش را ادامه داد، دورهای که خودش معتقد است که هیچ کمکی به او و پیشرفتش در بازیگری نکرده است: “من در دانشگاه هیچ چیز یاد نگرفتم اما یک استادی داشتم به اسم آقای دامود که خیلی چیزها به من یاد داد ولی متاسفانه وقتی وارد دانشگاه شدم حس اینکه چیزی در آنجا یاد گرفتم را نداشتم. دانشگاه بیشتر برای من محیطی بود برای ارتباط بیشتر، همین. با بازی در نقش “دوبرره” در سریال “پاورچین” برای عامه مردم شناخته شد. او از همان کار به نوعی تبدیل به یکی از اعضای ثابت گروه مدیری شد و تقریبا در همه کارهای بعد از “پاورچین” مدیری حضور داشت. در این مدت در تله فیلمها و سریالهای دیگری هم بازی کرده که از کارهای اخیرش میتوان به سریال “در چشم باد” در نقش عباس رسپشن هتل اشاره کرد. او در “قهوه تلخ” در نقش باباشاه حسابی توی چشم آمده است.سریال ها:قهوه تلخ (در نقش «باباشاه» و «توپولوف»)مرد دو هزار چهره(در اپیزود اخر در نقش احضار کننده ی روح)باغ مظفر(«در نقش نیما»)در چشم باد (در نقش «عباس رسپشن هتل»)شبهای برره (در نقش «نظام دوبرره»)
پاورچین (در نقش «دوبرره»)
مصاحبه با هادی کاضمی=>
*باباشاه از ابتدا همین طور طراحی شده بود یا اینکه هنگام کار و سر صحنه شکل گرفت؟من قبل از این در «باغ مظفر» تجربه بازی در نقش شخصیت پیرمرد را داشتم که پدر خان قلی خان بود. زمانی که باباشاه را به من پیشنهاد دادند گفتند که این شخصیت قرار است بابای جهانگیرشاه باشد که خودش هم پیر است؛ یعنی اینجا هم باید نقش پیرمرد دیگری را بازی میکردم بنابراین مهران مدیری گفت سعی کن همان شخصیتی که در باغ مظفر بودی را بازی کنی چون واقعا در آنجا دیده نشد.
*قرار بود از ابتدا نقاش باشد یا این موقع کار اضافه شد؟نه این از اول نوشته شده بود که باباشاه نقاش و ملقب به جمال الملک است و کهنسال اما بقیه چیزها در کار پیش آمد. ما خودمان خیلی از پیشنهادها را به آقای مدیری میدادیم و بعضیها قبول میشد و در نهایت اینکه همه چیز در جای خودش قرار میگرفت و آقای مدیری در این قضیه خیلی کمک کرد. کمکهای آقای مدیری خیلی جالب است اینکه عصارهای از یک چیزی را میدهد و میگوید همین را بگیر و برو و این تویی که باید آن را پرورش بدهی.
*یکی از ویِگیهای باباشاه نحوه صحبت کردن اوست، این لحن پیشنهاد خودتان بود؟نحوه صحبت کردن باباشاه هم کار خودم بود.
*گریم باباشاه خیلی سنگین است و چهرهتان اصلا مشخص نیست، از این نمیترسیدید که شناخته نشوید؟خودم معتقدم که هنوز نباید قیافهام را خرج کنم و فکر نمیکنم تا حالا خیلی از مردم چهره واقعی مرا به جزء در دو سه کار دیده باشند، ضمن اینکه من مدتهاست که دیگر بحث شهرت و اینها را گذاشتم کنار و علاقهای به این مسئله ندارم. من یکبار شهرت را تجربه کردم و دیدم که چیزی خوبی نیست بنابراین در اینجا به این چیزها فکر نمیکردم که دیده بشوم یا نه به همین خاطر از همان ابتدا از این گریم استقبال کردم و خیلی هم آن را دوست دارم.
*به این نکته اشاره داشتی که با مهران مدیری درباره درآوردن نقش تعامل داری، واقعا مدیری که پشت صحنه اینقدر جدی و اخمو است به کسی اجازه نفس کشیدن میدهد چه برسد به حرف زدن و تعامل کردن؟به نظر من هر شخصیتی هم باید جاذبه داشته باشد و هم دافعه و مجموع این دو تا باعث میشود رفتار یک انسان کامل باشد. ما خیلیوقتها شوخی هم داریم اما به این معنی نیست که دائم داریم میخندیم و تو سر و کله هم میزنیم چون خیلیها فکر میکنند پشت صحنه کارهای کمدی فقط شوخی و خنده است اما برعکس خیلی جدیتر از کارهای دیگر است چون وقتی جدیت نباشد شیرینی کار درنمیآید ما اصلا لودگی نداریم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد