پایگاه بچه های ۱۱۳

مرجعی برای بیوگرافی (زندگی نامه) در ایران

پایگاه بچه های ۱۱۳

مرجعی برای بیوگرافی (زندگی نامه) در ایران

بیوگرافی یا زندگی نامه استاندال

(Stendhal)

هانری بیل(Henri Beyle) در سال 1783 در شهر گرونویل(Grenoble) بدنیا آمد. بدلیل تنفری که از اسمش داشت نام مستعار استاندال را بر ای خود برگزید. در سن 7 سالگی مادرش را از دست دادو بنا به خواسته پدرش طبق اصول کاتولیک و سلطنتی تعلیم دید. استاندال بدلیل ماجراجویی به ارتش ایتالیا ملحق شد و کمی بعد به میلان(Milan) شهری که او را از خود بیخود می کرد رفت و مدت 7 سال در آن شهر ماند. در بازگشت از میلان سال 1821 به سالهای ادبی پاریس رفت و آمد می کرد. و بزودی تبدیل به یکی از چهره های درخشان سالنها گردید. استاندال سالهای آخر عمرش را در در رم(Rome) گذراند.

آثار استاندال
دو شاهکار او عبارتند از"سرخ و سیاه"(Le Rouge et Le Noir) و "صومعه پارم"(La Chartreuse de Parme)
دو اثر اتوبیوگرافیک اویکی "زندگی هانری برولار"(Vie de Henry Brulard) ودیگری " خاطرات خارجی"(Souvenirs d’ Egotisme) است.
آرمانس(Armance)
لا میل(Lamiel)
لوسین لووان(Lucien Leuwen)
وقایع نامه ایتالیایی(Chroniques italiennes)

ویژگی آثار استاندال
به نظر استاندال اثر ادبی باید بازتابی از واقعیت باشد. همچنانکه سوژه" سرخ و سیاه" او از اتفاقی که در روزنامه های آنزمان نوشته شده بود گرفته شده است. استاندال مانند بالزاک خواهان ارائه تابلویی واقع گرایانه از جامعه است و همانند او بر روی نقاط تضاد بین پاریس و شهرستان تاکید می کند اما بر خلاف بالزاک توصیفات استاندال بسیار ظریفتر است.
استاندال اعتقادات آزادی خواهانه و دموکراتیک داشت ولی خلق و خویش اشرافی بود در" سرخ و سیاه" او وحدت سلطنت و کلیسا را افشا کرده و مانند روسو علیه نابرابری اجتماعی موضع گرفته است.
عشق در همه آثار استاندال وجود دارد. قهرمان استاندال همواره آماده است عاشق شود.. استاندال رساله ای به همین نام"درباره عشق"(De l’ Amour) دارد و در آن دکترین مشهور خودش یعنی متبلور شدن (Cristallisation) را ارائه داده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد