پایگاه بچه های ۱۱۳

مرجعی برای بیوگرافی (زندگی نامه) در ایران

پایگاه بچه های ۱۱۳

مرجعی برای بیوگرافی (زندگی نامه) در ایران

بیوگرافی یا زندگی نامه جان میلتون

جان میلتون شاعر بزرگ قرن هفدهم انگلستان در سال 1608 متولد گردید، در کودکی عشق و علاقه عجیبی به ادبیات و مخصوصاً شعر پیدا نمود و همین موضوع سبب گردید که به زودی خود نیز شعر بسراید، به طوری که در اوان جوانی چندین قطعه و اثر عالی نوشت.
در بیست ویک سالگی اولین اثر مشهور خویش «سرود تولد مسیح» را سرود و به زودی سرشناس و معروف گشت. وقایع آن زمان جامعه انگلستان به شدت روح او را آزار می داد به طوری که به تدریج روحی مبارزه طلب پیدا کرد و تصمیم گرفت بر علیه بیدادگری قیام کند. از این به بعد دوران بدبختی مبارزه و شهرت آغاز گشت، حکومت به شدت وی را تحت تعقیب قرار داده و اعمال وی را محدود کرده بود.

به زودی میلتون و عقایدش پیروزی های بزرگی به دست آوردند، لیکن او همچنان راحت ننشست و در دفاع از آزادی فکر و قلم شعر می سرود و مردم را تشویق می نمود.

این دوران نیز دیری نپایید و حکومت استبدادی دوباره جانشین افکار آزادی طلب گردید و بدین ترتیب میلتون که خویش را دیگر شکست خورده احساس می نمود گوشه انزوا گرفت و دست از هر فعالیتی کشید. چندی بعد از نعمت بینایی نیز محروم گشت و بدبختی هایش به آخرین درجه رسید.

در این میان میلتون در همان گوشه انزوا به خلق آثاری موفق گردید که هم اکنون جامعه ادبی انگلستان به وجود آنها افتخار می کند. میلتون در سال 1674 درگذشت درحالی که هرگز نتوانست آنچه را که می خواست به چشم ببیند.

دو اثر مشهور او بهشت گم شده و بهشت باز یافته از شاهکارهای بزرگ ادبی دنیاست.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد