پایگاه بچه های ۱۱۳

مرجعی برای بیوگرافی (زندگی نامه) در ایران

پایگاه بچه های ۱۱۳

مرجعی برای بیوگرافی (زندگی نامه) در ایران

بیوگرافی یا زندگی نامه چارلز دیکنز

چارلز دیکنز رمان نویس معروف انگلیسی در سال 1812 در لندپرت از توابع پرتسموت دیده به جهان گشود. پدرش جان دیکنز کارمند حقیر اداره کارپردازی نیروی دریایی بود و مدتی بر اثر شکایت طلبکاران به زندان افتاد.
دیکنز به علت فقر خانواده اش تحصیلات مرتبی نداشت و مجبور شد برای تأمین زندگی خود و خانواده اش در یک کارخانه واکس سازی کار کند.
وقتی پدرش از زندان آزاد شد، زندگی رقت بار آنان ادامه یافت و این وضع تا سال 1827 که دیکنز شاگرد دفتر اسناد رسمی گردید باقی بود. پس از مدتی به مطالعه زیاد در کتابخانه پرداخت و به آموختن شیوه کوتاه نویسی انگلیسی موفق شد و نخستین بار مخبر پارلمانی و تندنویس مجله مورنینگ هرالد شد.
دیکنز کم کم به نوشتن کتاب و روزنامه پرداخت و در سال 1835 نخستین اثر خود را در دو جلد به نام «طرح بز» منتشر ساخت. سال بعد با دختری به نام «کاترین هگارت» ازدواج کرد و به انتشار کتاب های دیگری به نام «الیورتویست» و «ماجرای نیکلا نیکل بی» همت گماشت که با استقبال زیادی مواجه گردید.
در بین سال های 1841-1840 مسافرتی به ایالات متحده آمریکا کرد و مشاهده بردگی و سرقت و جنایت سخت دل او را آزرد و شرح این مسافرت را در کتابی به نام «یادداشت های آمریکایی» نگاشته است. در سال 1845 سفری به ایتالیا کرد و در مراجعت روزنامه دیلی نیوز را تأسیس و منتشر ساخت آثار دیکنز بیشتر متأثر از خاطرات دوران کودکی او است، این نوشته ها به قدری ساده و روان و زنده نوشته شده است که با زندگی واقعی کاملاً تطبیق می کند و شاید از این حیث اورئالیستی ترین نویسنده قرن نوزدهم انگلستان باشد. دیکنز در نهم ژوئن 1870 چشم از جهان فرو بست و جسدش را در زیر طاق کلیسای وست مینستر به خاک سپردند.
آثار دیکنز فوق العاده زیاد است و از آن جمله می توان: دیوید کاپرفیلد، سرود کریسمس، داستان دو شهر، انتظارات بزرگ، ناقوس ها، مارتین چوزل ویت، خانه قانون زده، دوریت کوچک، بار نابی راج، دون عجیب و قدیمی، دوران سختی و دوست صمیمی**و آرزوهای بزرگ ر ا نام برد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد