پایگاه بچه های ۱۱۳

مرجعی برای بیوگرافی (زندگی نامه) در ایران

پایگاه بچه های ۱۱۳

مرجعی برای بیوگرافی (زندگی نامه) در ایران

بیوگرافی یا زندگی نامه محمد صادقی

وی در نهم خرداد ماه سال 1338 به دنیا آمد، دیپلم تجربی دارد و پس از آن تحصیلاتش در دو بخش است. ابتدا در مقاطع رسمی دانشگاه سینما و تلویزیون، سپس در موسسات حرفه ای کاربردی بازیگری و کارگردانی، تمام آنها نیز پس از دیپلم در خارج از کشور بوده است». او از آن زمان‌ها می‌‌گوید: تا یادم است در زمان تحصیل مردودی نداشتم، اما در برخی از مقاطع دبیرستان تجدیدی‌ها بلای جان تابستان‌های من بود، یادم می‌‌آید که در سال آخر دبیرستان از درس شیمی، نمره 9 شدم و آن را تک‌ماده کردم. هیچ گاه نتوانستم در دوران تحصیل با این درس ارتباط برقرار کنم...
    او در ادامه می‌‌گوید: در طی‌ سال‌هایی که در خارج از کشور بودم، وقتم به آموزش و تحصیل، تدریس یا تمرین در این حرفه می‌‌گذشت، در تعدادی از کارهای کوتاه، نیمه بلند و بلند حضور داشتم که از قضا انگلیسی زبان به حساب می‌‌آمدند، درخارج از کشور هم دوربین را تجربه کرده بودم و در 25 تا 30 تز دانشجویی که قابل تامل بود، با رعایت اصول صحیح در دانشکده سینما ساخته می‌‌شد، بازی داشتم... من در هالیوود به مدرسه استراسبرگ و مایزنر رفتم تا آموزش بازیگری متد یا شیوه‌گرایی را دنبال کنم. در دانشگاه‌هایUCLA و USC چهار دوره کارگردانی بازیگری را با کارگردان‌های حرفه‌ای گذراندم ودر آنجا بازیگری فرانسوی و انگلیسی را آموزش دیدم و عطش خاصی برای فراگیری دیگر سبک‌ها داشتم... ضمن آنکه از کارهای فنی جدا نبودم. مثلا دستیار دوربین و صدا بودم، در تئاتر ، نورپردازی صحنه انجام می‌‌دادم، البته در کارهایی که بازی نمی‌‌کردم.
    وی در ادامه می‌‌گوید: به این نتیجه رسیدم که باید بحث‌ سینما را جدی بگیرم از آن زمان کار برایم جدی‌تر شد، پس از تحصیل در این زمینه اوایل سال 1371 به ایران برگشتم، در هفته چهل ساعت تدریس و مسئولیت آموزش در دانشگاه را تجربه کردم.
    به دنبال بازیگری نمی‌ رفتم، در واقع پس از بازگشت از امریکا در مسیر آموزش بازیگری در سطح دانشگاهی قرار گرفتم... تا اینکه بازیگری آمد سراغم... فکر می‌‌کنم بر حسب تقدیر این توفیق نصیب من شد، به واسطه رشته‌ای که تدریس می‌‌کردم و مجاورت با فیلم سازان مختلف وارد وادی بازیگری در ایران شدم، با اینکه در این 12، 13 سال گذشته تمام وقت من را کارهای مختلف تلویزیون و بعضا سینمایی گرفته، با این حال، خودم را کم کار یا گزیده کار می‌‌دانم.
    
    * * *
    مامون در ولایت فقیه، حضرت‌ابراهیم (ع) در ابراهیم خلیل‌ا... ، و حضور در مختارنامه...
    صادقی که مدرک دکترای سینما و تلویزیون دارد درباره این اثرهای تاریخی می‌‌گوید: به نقش‌های فاخر و تاریخی علاقه خاصی دارم، شخصیت‌های تاریخی با همه رمز و رازهایی که در آن نهفته است برایم جالب است و مدت زمانی که در تاریخ از زمان حیات آنها تا عصر ما گذشته، این جالب بودن را بیشتر می‌کند...
    وی در مورد خصوصیات اخلاقی اش می‌‌گوید: اصولا آدمی پر کار، با صداقت، عاطفی و پرتحرک هستم و هیچ اعتقادی به کینه ورزی ندارم، صدمه‌ای که این خصوصیت منفی رفتاری به آدم می‌‌زند، بیش از نتایجی است که به بار می‌آورد...
    او می‌‌گوید: از خودم راضی هستم، فکر می‌‌کنم محمد صادقی در حد توانش کارهایی را که باید می‌‌کرده انجام داده است...
    محمد صادقی از راه بازیگری و فعالیت‌های آموزشی درآمد دارد« درآمدم خوب است، من آدم مادی نیستم، به میزانی درآمد دارم که نیازهایم را بر آورده کند».
    
    کودکی و تصویر

    
    در کودکی عاشق تصویر بودم، عکاسی، مجلات مصور، نقاشی و سینما، برخلاف بچه‌هایی که حیوانات ریز و درشت و دست‌آموز را دوست دارند، توجهی به این موضوعات نداشتم. عذاب مادرم حجم مجلات مصوری بود که من جمع‌آوری می‌‌کردم، همین علاقه باعث شد وقتی در رشته مکانیک، ماشین‌های کشاورزی و صنایع غذایی قبول شوم به دنبالش نروم. شاید اگر روزی بحث بازیگری و آموزش را کنار بگذارم، از طریق کارهای کشاورزی و ساختمانی و از آنجا که نزدیکانی دارم که تجربه این کارها را دارند، می‌‌روم گندم و جو می‌‌کارم.
    او می‌‌گوید: از تنها گذاشتن پسر کوچکم در دنیای وانفسای امروز می‌‌ترسم، آنقدر که این موضوع ترسناک است، چیز دیگری مرا نمی‌‌ترساند، حتی مرگ...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد