پایگاه بچه های ۱۱۳

مرجعی برای بیوگرافی (زندگی نامه) در ایران

پایگاه بچه های ۱۱۳

مرجعی برای بیوگرافی (زندگی نامه) در ایران

بیوگرافی یا زندگی نامه تیری هانری

نام:تیری هانری

تولد:۱۷ اوت ۱۹۷۷

محل تولد:لیس الیس فرانسه

قد:۱۸۸ سانتی متر

وزن:۸۳ کیلو گرم

باشگاههای قبلی:آماتوری لیس اولیس-کلرفانتن ورسالیس-موناکو-یوونتوس-آرسنال

افتخارات ملی:قهرمان جام جهانی۱۹۹۸-قهرمان یورو۲۰۰۰-قهرمان کنفدراسیونها۲۰۰۱

افتخارات باشگاهی:قهرمان شامپیونه فرانسه با موناکو-دوبارقهرمان لیگ برتر انگلستان۲۰۰۲/۲۰۰۴-سه بار قهرمان جام حذفی ۲۰۰۲/۲۰۰۳/۲۰۰۵-قهرمان سوپر جام انگلستان۲۰۰۴

بیوگرافی

تیری دنیل هانری در ۱۷ آگوست ۱۹۷۷ در فرانسه متولد شد . او در ابتدا قصد داشت به یک دونده در  ماده دو صد متر مبدل شود به همین خاطر تمریناتش را زیر نظر عمویش که یک دونده دو ۱۰۰ بود آغاز کرد اما رفته رفته در یافت که علاقه زیادی به بازی فوتبال دارد و با توجه به اینکه سرعت در فوتبال نقش مهمی دارد تصمیم گرفت رشته ورزشی خود را تغییر بدهد و به طرف فوتبال برود. او بعد از اینکه دریافت که در این رشته دارای استعداد فراوانی است کار خود را در باشگاه موناکو که یکی از بهترین باشگاه های فرانسه است آغاز کرد و رفته رفته به یک بازیکن ثابت در این تیم تبدیل شد به همین خاطر او مورد توجه مسئولین باشگاه یوونتوس ایتالیا قرار گرفت و به آن باشگاه نقل مکان کرد .افت او در سری آ ایتالیا باعث شد به یک بازیکن درجه ۳ تبدیل شود. بعد از مدتی او مورد توجه آرسن ونگر که خود نیز مانند تیری هانری یک فرانسوی است قرار گرفت و به باشگاه آرسنال نقل مکان کرد در ابتدا او از طرف تماشاچیان تیم مقابل و حتی تماشا چیان تیم خودی بخاطر بازی ضعیفش مسخره می شد. اما به تدریج  با زدن چند گل حیاتی برای آرسنال به یک بازیکن کلیدی و بسیار با ارزش تبدیل شد.او در فصل قبل لیگ برتر انگلستان مانند فصل های قبل به عنوان بهترین گلزن شناخته شد.

زندگی شخصی

تیری هانری در سال ۲۰۰۴ با نیکول مری ازدواج کرد و در سال ۲۰۰۵ صاحب دختری به نام تی هانری شد او هم اکنون به همراه خانواده اش در شمال شهر لندن زندگی می کند.

افتخارات

حضور در جام های جهانی : ۳ بار ۱۹۹۸ و۲۰۰۲ و ۲۰۰۶

قهرمانی جام جهانی : ۱۹۹۸

نایب قهرمانی : ۲۰۰۶

قهرمانی  در لیگ فرانسه : ۱ بار 

قهرمانی در لیگ انگلیس : ۲ بار (۲۰۰۲-۲۰۰۱و۲۰۰۴-۲۰۰۳)

کفش طلای انگلیس : ۱ بار (۲۰۰۵-۲۰۰۴)

گلزن برتر لیگ انگلیس : ۴ بار

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد