پایگاه بچه های ۱۱۳

مرجعی برای بیوگرافی (زندگی نامه) در ایران

پایگاه بچه های ۱۱۳

مرجعی برای بیوگرافی (زندگی نامه) در ایران

بیوگرافی یا زندگی نامه آلفردو وینیی

(Alfred de Vigny)

درسال 1797 بدنیا آمد.او که در رسیدن به آرزوهای نظامی و سیاسی شکست خورده بود به ادبیات روی آورد وشکستهای احساسی اورا مبدل به فردی بدبین کرد به همین دلیل از سال 1837 زندگی تنهایی راآغاز کرد.ژورنال شاعر(Journal du poete) که پس از مرگش چاپ شد شامل تفکرات وینیی در طول این دوران است.

آثار وینیی
اشعار وینیی از دو مجموعه تشکیل شده:"اشعار قدیمی و مدرن"(Poemes antiques et moderes) و"تقدیرها"(Les Destinees)
اولین مجموعه مراحل بزرگ تاریخ بشریت را بیان کرده ودربرگیرنده تفکرات فلسفی وینیی است: در شعری به نام "موسی"(Moise) شاعر سمبل تنهایی معرفی شده است.دومین مجموعه که با زیر عنوان "اشعار فلسفی "چاپ شد وینیی افکار فلسفی اش را عمیقا بررسی کرده و با دیدی بد بینانه نسبت به زندگی برنامه ای حکیمانه و خردمندانه تهیه کرده است.شعر وینیی تن ویژه خود را مدیون سه چیز است: 1)جنبه فلسفی 2)خلق سمبل 3)قدرت جو حاکم بر اشعار

تفکرات وینیی
او انسان را محکوم جبر و سرنوشت و رها شده توسط خدا می داند.در نتیجه برای انسان دو راه باقی میماند: یا باید این رنج ها را تحمل کند ویا باید تسلیم مرگ شود.وینیی به انسان توصیه می کند در برابر مصیبتهای تقدیر روشی شایسته و مقهورانه در پیش بگیرد.


تئاتر وینیی
تنها اثر بزرگ وینیی شاترتون(Chatterton) در سال 1835 است. در این اثر وینیی بدنبال آزدی بزرگ است. در این اثر شاترتون سمبل انسان روحانی است که مادی گرایی جامعه باعث اختناق او می شود.
وینیی سال 1863 در گذشت.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد