پایگاه بچه های ۱۱۳

مرجعی برای بیوگرافی (زندگی نامه) در ایران

پایگاه بچه های ۱۱۳

مرجعی برای بیوگرافی (زندگی نامه) در ایران

بیوگرافی یا زندگی نامه پیر کارون بومارشه

P.C.Beaumarchais نویسنده فرانسوی قرن هجدهم در سال 1732 در کوچه سن دنیس پاریس متولد گردید.

در جوانی یک دکان ساعت*سازی در همین کوچه باز کرد و به تدریج که کارش گرفت و وضعش بهتر شد برای خانواده*های درباری و شاه ساعت*های خوبی ساخت و مورد توجه واقع گشت. مدتی نیز معلم چنگ دختران شاه گردید و بدینوسیله به دربار راه یافت و ترقی زیادی کرد به*طوری که به زودی توانست مقام منشیگری و سپس معاونت میرشکاری شخص شاه را به دست آورد و بدین*ترتیب جزو اشراف گردید. پس از چندی به علت نوشتن مقاله*ای راجع به مقامات قضایی و رسوا کردن آنها دستگیر و محکوم گردید. ولی به زودی به وسیله نوشتن رسالاتی بر علیه دستگاه*های دادگستری کشور، بدان*ها لطمه*های زیادی زد.

بومارشه پس از آن از طرف دولت فرانسه مقداری اسلحه برای شورشیان آمریکا برد. بعد از انقلاب کبیر فرانسه دستگیر و زندانی شد. لیکن چندی بعد آزاد شده و مأموریتی بدو محول گردید و او برای انجام مأموریت به هلند رفت. سه سال بعد به فرانسه بازگشت و به پاریس آمد. ولی چندی نگذشت که در سال 1799 در همین شهر بدرود حیات گفت.

از بومارشه آثار متعدد فراوانی به جا نمانده، چه که او در طول زندگی بیشتر وقت خویش را صرف کارهای دولتی نمود. ولی دو اثر مشهور او «ریش*تراش سویل» و «عروسی فیگارو» امروزه از شاهکارهای ادبی فرانسه محسوب می*گردند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد