پایگاه بچه های ۱۱۳

مرجعی برای بیوگرافی (زندگی نامه) در ایران

پایگاه بچه های ۱۱۳

مرجعی برای بیوگرافی (زندگی نامه) در ایران

بیوگرافی یا زندگی نامه کلود فارر

از برجسته*ترین نویسندگان معاصر فرانسوی است. وی در سال 1876 در شهر لیون متولد شده و اکنون نزدیک به هشتاد سال دارد. در حیات ادبی خود بیش از هرکس با پیر لوتی Pierrs Loti دوست بود، از اول نیز این دو طرز فکر مشترکی درباره ملل و حوادث اجتماعی داشتند که علاقه به مشرق زمین و مخالفت با انگلیس*ها را باید از اصول آن شمرد. کلود فارر مانند پیر لوتی وارد خدمت نیروی دریایی شد و سال*های دراز در مأموریت*های مختلف دریایی به اطراف جهان سفر کرد، و از این سفرها خاطرات مهمی به ارمغان آورد که زمینه کتاب*ها و رمان*های عالی او شده است.

در سال 1935 کلود فارر به عضویت آکادمی فرانسه انتخاب شد، علاوه بر آن وی رئیس «انجمن دوستداران پیر لوتی» است که وظیفه نشر آثار لوتی و معرفی نویسنده معروف «به سوی اصفهان» را در جهان به عهده دارد.

آثار کلود فارر غالباً حاوی انتقادهای شدیدی به جامعه اروپایی و به خصوص مظالم اروپاییان نسبت به ملل شرق است و تقریباً در همه جای این آثار به صراحت یا به ابهام، نسبت به انگلستان و سیاست شرقی آن با مخالفت سخن رفته است.

مهمترین آثار او عبارتند از جنگ «La bataille»، محکومین به مرگ «Condamnsea mort»، متمدنین «Les civilizes». نوول «راز جزیره» از کتاب «داستان*های دور و نزدیک» او نقل شده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد