پایگاه بچه های ۱۱۳

مرجعی برای بیوگرافی (زندگی نامه) در ایران

پایگاه بچه های ۱۱۳

مرجعی برای بیوگرافی (زندگی نامه) در ایران

بیوگرافی یا زندگی نامه آندره ژید

در سال ۱۸۶۹ در پاریس متولد شد . در سال ۱۹۰۹ مجله (( جدید )) را منتشر نمود که ۳۰ سال در ردیف بزرگترین مجلات ادبی فرانسه به شمار می رفت .
آثار وی مانند ( اودیپ ) - ( پرومته ) - ( سرگذشت تزه ) اقتباسی از اساطیر یونان است و کتاب های ( دفترچه آندره ولتر ) - ( در تنگ ) - ( آهنگ روستایی ) و ( سکه سازان ) ؛ پدیده افکار خود اوست . کتاب ( بازگشت از شوروی ) در اصل بازگشت ژید از تفکر کمونیستی وی بود . وی در سال ۱۹۵۱ درگذشت .
ژید در سال ۱۹۴۷ مفتخر به دریافت جایزه نوبل ادبیات گردید .

شرح مکمل
در جوانی شعر می سرود و قطعات ادبی زیبایی می نوشت، بسیار خجول و سر به زیر بود و کمتر با کسی دوستی و مراوده داشت عاقب با دختری به نام «امانوئل» که دخترخاله اش بود ازدواج کرد. اولین کتاب خویش را تحت عنوان دفترهای آندره والتر منتشر نمود، انتشار این کتاب سبب شد که بتواند در مجامع ادبی رفت و آمد نماید. با «مالارمه» شاعر مشهور فرانسوی آشنا شد و در نزد او پیشرفت های بسیاری نمود. مدتی بعد تصمیم به سفر گرفت و خواست که از طریق الجزایر به آفریقا برود. اما چون مدت اقامتش در این کشور به طول انجامید و به تدریج پی برد که به مرض سل دچار شده است از ادامه سفر باز ماند و به فرانسه بازگشت.
پس از بهبودی دوباره عزم سفر کرد و سال ها دور از فرانسه در کشورهای مختلف به سیر و سیاحت مشغول بود. پس از آن دوباره به فرانسه بازگشت و در همین زمان مادرش را نیز از دست داد. «ژید» روزبه روز در قلمرو ادبیات پیشرفت های سریعی نمود به طوری که در سال 1947 به دریافت جایزه ادبی نوبل نائل گردید.
«آندره ژید» در 19 فوریه به سال 1951 درگذشت. از «آندره ژید» کتاب ها و اشعار زیادی به جا مانده، که از همه مهمتر می توان این آثار را نام برد: مائده های زمینی، سکه سازان، پرومته سست زنجیر، آهنگ روستایی، تزه، در تنگ، تربیت زنان، بازگشت از شوروی، ایزابل، زیرزمین های واتیکان، داستایوفسکی، اودیپ، مائده های تازه، بی اخلاق، دفتر سیاه، دفتر سپید و مذاکرات خیالی.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد