پایگاه بچه های ۱۱۳

مرجعی برای بیوگرافی (زندگی نامه) در ایران

پایگاه بچه های ۱۱۳

مرجعی برای بیوگرافی (زندگی نامه) در ایران

بیوگرافی یا زندگی نامه فانتازیو

آلفرد دوموسه در سال 1810 میلادی در شهر پاریس متولد شد. در آغاز جوانی ابتدا به تحصیل علوم طب و حقوق و فن نقاشی پرداخت، لکن طبع شاعر با هیچ یک از آنها سازگار نیفتاد و سرانجام شاعری پیشه کرد. در هجده سالگی به انجمن ادبی پیروان سبک رمانتیسم که ویکتور هوگو، آلفرد دو وین یی، سنت بوو و چند تن دیگر از شاعران و نویسندگان جوان رمانتیک عضو آن بودند داخل شد، ولی بعداً انجمن ایشان را ترک گفت. نخستین اثر منظوم او با عنوان حکایات اسپانی و ایتالیا در 1830 انتشار یافت. در همان سال نیز منظومه های افکار نهایی رافائل و آمال بیهوده و نمایشنامه شب ونیزی را نوشت. دو سال بعد منظومه نمایش در یک صندلی راحت را منتشر ساخت.
در سال 1833 منظومه رولا را انتشار داد و در اواخر آن سال به مادام ژرژساند نویسنده نامی فرانسه دل بست و با او به ایتالیا سفر کرد ولی عشق آن دو دیری نپایید و به ناکامی و اندوه و رنج پیوست.

از آثار مهم منظوم آلفرد دوموسه در سال های 1835 تا 1841 منظومه های نامه ای به لامارتین و امید به خداوند و مخصوصاً قطعات شب ها و منظومه یادگار را باید نام برد. از نمایشنامه های دیگر او نیز فانتازیو، عشق را به شوخی نباید گرفت، شمعدان و برای هیچ چیز نباید قسم خورد معروف است. مهمترین آثار منظوم «موسه» قطعات شبهاست، که در لطف و تأثیر و دل انگیزی با بهترین اشعار لامارتین برابر است. موسه در دوم ماه مه سال 1875 در چهل وهفت سالگی درگذشت. آرامگاه او در گورستان پرلاشز در پاریس می باشد. سایر آثار او بدین قرارند: داستان یک مرغ سفید، اعترافات، هوس های ماریان، جام و لب ها و شب ماه و مه.

شرح مکمل:


لوئی شارل آلفرد دوموسه، بعد از لامارتین مشهورترین شاعر قرن 19 فرانسه است. او در سال 1810 متولد شد و در سال 1857 در 47 سالگی درگذشت. اشعار ظریف و آثار ادبی دلپذیر او طرفداران بیشماری دارد.


فانتازیو، شب ها، رولا، کودک امروزی، اسپانیا و ایتالیا، هوس های ماریان، آندره آول سارتو، شمعدان، عشق را نباید شوخی گرفت، نامونا، با عشق شوخی نمی کنند، لورنتاچو، قصه های اسپانیا و ایتالیا، اعتراف یک کودک هرن، خاطرات، مجموعه اشعار، مرد خای، نوول ها، بلوط های آتشین، شب های ونیزی، پیاله و لب، رؤیای دوشیزه جوان، آندره آسارتو، حماقت های ماریان، در عشق لغزش نیست، باربرین، شما نمی توانید از همه چیز مطمئن باشید، دمدمی مزاج، شب ها، یک در باید باز یا بسته باشد، کت سبز، لوئیسون، شما نمی توانید درباره همه چیز فکر کنید، کارموزین، کمدی تاین، الاغ و نهر آب، شب ماه مه، شب دسامبر، شب ماه اوت، شب اکتبر، خاطره، شب ونیز، اعتراف یک کودک قرن، آنچه دختران جوان خواب می بینند، در هم باید باز باشد و هم بسه، آدم با عشق شوخی نمی کند، لورنتزاچو، اعتراف، یادگار، شب ماه مه، شب وینزی، جام و لب ها، فانتازیو، یک مرغ سفید، آمال بیهوده، یک صندلی راحت، افکار نهایی رافائل، نامه ای به لامارتین، حکایت اسپانیا و ایتالیا و برای هیچ چیز نباید قسم خورد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد