پایگاه بچه های ۱۱۳

مرجعی برای بیوگرافی (زندگی نامه) در ایران

پایگاه بچه های ۱۱۳

مرجعی برای بیوگرافی (زندگی نامه) در ایران

بیوگرافی یا زندگی نامه جواد نکونام

بیوگرافی جواد نکوانم کامل

جواد نکونام (زاده ۱۶ شهریور ۱۳۵۹ در شهر ری) بازیکن فوتبال ایرانی است. او اکنون در تیم اوساسونای اسپانیا در لالیگا بازی می‌کند. وی در درتیم های پاس تهران، الوحده و الشارجه امارات بازی کرده است و درسال ۲۰۰۶ نیز در بین ده بازیکن برتر آسیا قرار گرفته است. او عضو تیم ملی فوتبال ایران نیز هست.


دوران باشگاهی:::

نکونام فوتبال حرفه ای را از بازی در تیمهای پایه ی باشگاه سایپا آغاز کرد و در سال ۱۳۷۷ به تیم پاس تهران پیوست. با بازی های درخشانش در دو فصل نخست حضورش در پاس، به تیمهای ملی جوانان و امید ایران دعوت شد و از آنجا به بازیکنی شناخته شده در فوتبال ایران تبدیل شد. او ۷ فصل را در تیم پاس با موفقیت سپری کرد و به کاپیتانی این باشگاه رسید. اوج حضور او در پاس بازی های درخشانش در جام باشگاه های آسیا ۲۰۰۵ بود، جایی که او به همراه آرش برهانی و محمد نصرتی تیم را به مرحله ی بعدی بردند. بازی های نکونام در این جام باعث شد تا باشگاه کایزرزلاترن آلمان به او پیشنهاد بدهد، اما با مخالفت مصطفی دنیزلی، سرمربی وقت پاس، این لنتقال منتفی شد. نکونام در آخرین بازی اش با پیراهن پاس، بازی مقابل پرسپولیس در لیگ برتر، از داور کارت قرمز دریافت کرد. پس از این بازی او به باشگاه الوحده امارات رفت. در میانه لیگ امارات، به باشگاه الشارجه امارات رفت و پس از بازی در جام جهانی ۲۰۰۶، از میان سه تیم هرتابرلین و کایزرزلاترن آلمان و اوساسونا اسپانیا، اوساسونا را برگزید. او اولین بازیکن ایرانی است که در لالیگا بازی کرده است. او در نخستین فصل حضور در لالیگا، به بازیکن ثابت تیمش تبدیل شد و توانست با گل طلایی که در جام یوفا مقابل بوردو فرانسه زد، به بازیکنی محبوب در تیمش بدل شود. بازی خوب او باعث شد تا اوساسونا به فکر جذب بازیکن ایرانی دیگری بیفتد و مسعود شجاعی را بخرد.


تیم ملی:::
نکونام در ۲۲ دی سال ۱۳۷۹ و درحالیکه تنها ۱۹ سال و ۳۱ روز سن داشت، برای نخستین بار پیراهن تیم ملی ایران را در دیدار دوستانه برابر اکوادور برتن کرد و در حال حاضر بعد از خداحافظی کریم باقری،مهدی مهدوی کیا و علی کریمی با بیش از 100 بازی ملی کاپیتان اول تیم ملی ایران است.



آمار باشگاهی:::

فصل تیم کشور دسته بازی گل
۹۸/۹۹ پاس ‎ ایران ۱ ۲۳ ۲
۹۹/۰۰ پاس ‎ ایران ۱ ۲۴ ۵
۰۰/۰۱ پاس ‎ ایران ۱ ۲۱ ۵
۰۱/۰۲ پاس ‎ ایران ۱ ۳۲ ۴
۰۲/۰۳ پاس ‎ ایران ۱ ۳۱ ۷
۰۳/۰۴ پاس ‎ ایران ۱ ۳۱ ۱۰
۰۴/۰۵ پاس ‎ ایران ۱ ۲۵ ۹
۰۵/۰۶ الوحده امارات متحده عربی ۱ ۱۱ ۳
۰۵/۰۶ الشارجه امارات متحده عربی ۱ ۱۱ ۵
۰۶/۰۷ اوساسونا اسپانیا ۱ ۲۴ ۲
۰۷/۰۸ اوساسونا اسپانیا ۱ ۳ ۰
۰۸/۰۹ اوساسونا اسپانیا ۱ ۲۷ ۷
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد