پایگاه بچه های ۱۱۳

مرجعی برای بیوگرافی (زندگی نامه) در ایران

پایگاه بچه های ۱۱۳

مرجعی برای بیوگرافی (زندگی نامه) در ایران

بیوگرافی یا زندگی نامه مریلین مونرو

مریلین مونرو یکی از سرشناس ترین ستاره های تاریخ سینماست او نیز مانند جان اف کندی (شایعاتی درباره ارتباط این دو بر سر زبانها بود) بخش عمده ای از شهرتش را پس از مرگش زود هنگامش به دست آورد. او بارها از سوی مجلات و آژانس های مختلف به عنوان مشهورترین و جذاب ترین زن قرن بیستم انتخاب شده است.
=
او علاوه بر اینکه همیشه در صدر اخبار هالیوودی بود و عکسهایی که پاپاراتزی ها از او می انداختند سوژه مورد علاقه عکاسان هنری نیز بود. کمتر کسی در هالیوود به اندازه مریلین مونرو توسط عکاسان صاحب نام و برجسته دنیا عکسبرداری شده است.

برونو برنارد" مشهور به "برنارد هالیوود"، "سام شاو"، " کارتیه برسون"، "سسیل بیتون"، "داگلاس کرکلند" و "برت استرن" از جمله عکاسانی هستند که عکسهای آنها از مریلین مونرو جزو آثار پر ارزش تاریخ عکاسی هستند.

بسیاری از نقاشی ها و طرح هایی که پس از مرگ "مریلین مونرو" از او کشیده شده، متاثر از آثار "اندی وارهول"هستند. مدل این طرح ها که عموما در آنها از رنگ های تند و شاد استفاده شده، عکسی است که در سال 1952 " فرانک پاوولنی" عکاس آمریکایی از " مریلین مونرو انداخته است.

مریلین مونرو با نام اصلی نورما جین مورتنسن در سال 1926 در لس آنجلس به دنیا آمد در شانرده سالگی برای نخستین بار ازدواج کرد در سال 1944 توسط عکاسی کشف شد و در سال 1946 با کمپانی فاکس قرن بیستم قرارداد بازی در فیلم امضاء کرد.


او در سال 1956 با آرتور میلر، نمایشنامه نویس سرشناس آمریکایی ازدواج کرد و به یهودیت تغییر مذهب داد. مشهورترین فیلمهای او بعضی ها داغشو دوست دارن و خارش هفت ساله اند. جسد او در 5 اوت 1962 در خانه اش کشف شد که علت مرگ او مصرف بیش اندازه قرص خواب آور اعلام شد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد