پایگاه بچه های ۱۱۳

مرجعی برای بیوگرافی (زندگی نامه) در ایران

پایگاه بچه های ۱۱۳

مرجعی برای بیوگرافی (زندگی نامه) در ایران

بیوگرافی یا زندگی نامه دل پیرو

زندگینامه ی الساندرو دل پیرو


مرد وفادار یوونتوس...
متولد 9 نوامبر 1974 در شهر Conegliano ایتالیا می باشد . پست تخصصی او حمله است و از سال 1993 عضو باشگاه یونتوس است. بزرگترین مهارت او دیریبل کردن مدافعان حریف با سرعت بالا می باشد و اینطور به نظر میرسد که او از هر جایی در زمین به راحتی به سمت هدفش نشانه می گیرد.

اولین باشگاهی که او عضو بود تیم دسته دومی پادوا بود که فقط به مدت 2 سال در آن باشگاه بازی کرد و در سال 1993 به باشگاه یونتوس منتقل شد و تا کنون هم در این باشگاه مانده است . او با باشگاه محبوب شهر تورین عناوین قهرمانی زیادی از جمله : شش بار قهرمانی در لیگ سری A ایتالیا - کالچو - در سالهای 95/97/98/2002/2003 و 2005 و یکبار قهرمان جام باشگاهای اروپا در سال 1996 و همچنین در این سال قهرمان جام تویوتا هم شده است . او در دوران اوج بازیگری خود در سالهای 8-1997 رکورد 21 گل در سری مسابقات سری A ایتالیا و به پایان رساندن جام UEFA همان سال با 10 گل - که گل به یاد ماندنی او در بازی یک چهارم نهایی در مقابل موناکو از روی یک ضربه ایستگاهی هنوز هم در اذهان است - را بر جای گذاشته است .

شایعاتی در خصوص دوپینگ او در ابتدای فصل 9 -1998 بر سر زبانها افتاد و در اواسط همان فصل او به شدت از ناحیه زانو در مسابقه ایی که با نتیجه 2 - 2 در مقابل اودینزه پایان یافت مصدوم شد و تا پاپان فصل از جوامع ورزشی به دور بود و این باعث شد که یونتوس بدون دل پیرو در آن سال به رتبه ششم جدول اکتفا کند . خیلی از هواداران یونتوس از او انتقاد کردند که او قبل از اینکه بطور کامل از مصدومیت رهایی پیدا کند به بازی برگشته و این حالت باعث افت چشمگیر بازی های او نسبت به سالهای قبل شده است . Nickname او Pinturicchio است و این اسم را جیانی آنجلی هنگامی که در یک نمایشگاه نقاشی او در میان تابلوی نقاشی از دو نقاش معروف پینتوریچیو و رافائل در کنار روبرتو باجیو قرار داشت به او داد .

یکی از استعداد های او در نقش یک مهاجم فوتبال این است که می تواند از نقاط مختلفی به دروازه حریف حمله کند و بعنوان یک مهجام از سرعت بالایی جهت نفوذ به عمق دفاع حریف برخوردار است.خلاقیت و توانایی بالای او عمده ترین دلیل انتخاب او از طرف مارچلو لیپی مربی دهمه 90 یونتوس بوده است . دل پیرو با سرعت با زیدان اینزاگی به یکی از بهترین خطوط حمله ایتالیا تبدیل شدند. بعد ها با دیوید ترزگه و پاول ندود ترکیب موفقیت آمیزی را برای یونتوس به ارمغان آوردند.
بر خلاف درخشش او در تیم و مسابقات باشگاهی او امید چندانی برای دعوت شدن به تیم ملی ایتالیا را ندارد . او در جام جهانی 1998 به علت اینکه به تازگی از آسیب دیگی رها شده بود نتوانست مکمل خوبی برای روبرتو باجیو باشد و اشتباهات جبران ناپذیری را در مقاب نروژ انجام داد که باعث از دست رفتن دو مقعیت مسلم گل برای ایتالیا شد. و همچنین دو سال بعد که او مهاجم اصلی تیم ملی ایتالیا بود در جام باشگاه های اروپا در دقایق پایانی دو مقعیت گل دیگر را از دست داد و بخت را به تیم فرانسه تقدیم کرد.

در جام جهانی 2002 با وجودی که دل پیرو اولین گل تیمش را در درون دروازه مکزیک قرار داد و شایستگی های بسیاری داشت ولی نتوانست در دور دوم مقابل کره جنوبی کار مثبتی برای تمی کشورش انجام دهد. و توسط مربی علاقمند به بازی دفاعی ایتالیا جیوانی تراپاتونی تعویض شد.

او همچنین در مسابقات جام ملتهای اروپا در سال 2004 هم برای تیم ملی ایتالیا به میدان رفت . بعد از بازیهای جام ملتهای اروپا در سال 2004 مربی یونتوس از مارچلو لیپی به فابیو کاپلو تغیر یافت . کاپلو کسی بود که به دل پیرو و توانایی او اعتقادی نداشت و بر همین اساس قرار دادی با زلاتان ابراهیمویچ بستنند و در اکثر مواقع او را روی نیمکت می نشاند. مختصاصان اعتقاد دارند که دل پیرو به دوران طلایی خودش بازگشته و بازی های قابل توجهی از خودش در سری مسابقات لیگ کالچو نمایش داده است . او تا فوریه 2006 برای یونتوس 16 گل زده بود.

او تا کنون 199 گل باشگاهی را در کارنامه اش ثبت کرده است که رکورد قبلی از آن ِ جیامپیرو بونیپرتی با 183 گل باشگاهی بوده است.
طبق آماری که در سال 2002 منتشر شد الساندرو دل پیرو بیش از یک میلیارد طرفدار در دنیا دارد که به عنوان محبوبترین فوتبالیست در این سال در دنیا انتخاب شد . لازم به ذکر است که در ایران نیز دل پیرو یکی از محبوبترین بازیکنان فوتبال میباشد
اخلاق خوب ، سر به زیر بودن و همچنین بازی خوب وی دلیل محبوبیت چشمگیر این فوتبالیست میباشد .

برخلاف شایعاتی که گاهأ در روزنامه ها و حتی تلویزیون ایران گفته میشود . دل پیرو دارای یک همسر به نام سونیا میباشد که از یکی از خانواده های بسیار با اصالت و شناخته شده ایتالیایی است .
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد