پایگاه بچه های ۱۱۳

مرجعی برای بیوگرافی (زندگی نامه) در ایران

پایگاه بچه های ۱۱۳

مرجعی برای بیوگرافی (زندگی نامه) در ایران

بیوگرافی یا زندگی نامه آرنورد


آرنولد شوارزنگر
زمینه فعالیت بدنساز، بازیگر، سیاستمدار نویسنده تهیه کننده و کارگردان
تولد ۳۰ ژوئیه ۱۹۴۷
اتریش
گفتاورد
آرنولد


آرنولد آلویس شوارزنگر (زاده ۳۰ ژوئیه ۱۹۴۷) بدن ساز آمریکایی-اتریشی،...... برنده جایزه گوی طلایی بازیگری، و سیاستمدار جمهوری‌خواه آمریکا است و هم اکنون فرماندار ایالت کالیفرنیا می‌باشد.

او در هفتم اکتبر ۲۰۰۳ فرماندار کالیفرنیا به جای گری دیویس شد و در هفدهم نوامبر ۲۰۰۳ سوگند خورد تا راه گری دیویس را ادامه دهد. در شانزدهم سپتامبر ۲۰۰۵ اعلام کرد که می‌خواهد درسال ۲۰۰۶ دوباره فرماندار کالیفرنیا شود. او در سال ۲۰۰۵ بهترین و محبوبترین سیاستمدار سال انتخاب شد. مردم از او به عنوان فرشته نجات کالیفرنیا نام میبرند که همانند ترمیناتور با مشکلات مبارزه میکند.

مردم به او القابی چون «درخت زیتون اتریشی»، «نابودگر»، «گاورنِیتور» (واژه مشتق از کلمات انگلیسی «گاورنِر» به معنای فرماندار و «ترمینِیتور» به معنای ویرانگر) داده‌اند، او در جوانی در پرورش اندام شهرت زیادی کسب کرد.



زندگی‌نامه
شوارتزنگر در اتریش به دنیا آمد.و مدت زیادی در آلمان زندگی کرد و همواره خود را مدیون موفقیتهایش در آلمان و یک اتریشی/آلمانی آلمانی زبان میداند پدر او گوستاو شوارزنگر افسر پلیس نازی و مادرش آرلیا جادرنی بود.او هم اکنون شوهر ماریا شرایور بانوی اول کالیفرنیا خواهرزاده جان اف کندی میباشد.

او وقتی بچه بود ورزش‌های زیادی می‌کرد اما بیشتر به ورزش پرورش اندام علاقه داشت اما فوتبال هم بازی می‌کرد.


جلد دی‌وی‌دی فیلم «وزنه‌برداری»
او در سال ۱۹۶۵ وارد ارتش اتریش شد و یک سال از عمر خود را (در ۱۸ سالگی) در آنجا گذراند و در آنجا بیشتر ورزش بدنسازی می‌کرد. چندی بعد او اتریش را ترک و به آلمان رفت.

او در سپتامبر ۱۹۶۸ وارد آمریکا شد در حالی که پول کمی داشت و زبان انگلیسی را در حد ابتدایی بلد بود و در سال ۱۹۸۳ شهروند آمریکا شد. در طول این مدت، در سال ۱۹۷۹، لیسانس خود را گرفت.

در سال ۱۹۷۷ زندگی نامه او تحت نام آرنولد:تحصیلات یک بدن ساز منتشر شد. شوارتزنگر در سال ۱۹۹۷ در نضر سنجی مجله معتبر ایمپایر عنوان ۲۰ بازیگر تمام ادوار سینما را به خود اختصاص داد. همچنین وی را به عنوان بزرگترین بازیگر اکشن به مدد فیلمهای موفقی جون ترمیناتور دروغهای حقیقی یاد آوری مطلق کوماندو پاک کننده کونان و... میشناسند. نام وی در کتاب رکوردهای گینس به عنوان بزرگ ترین بدن بشریت در تاریخ ثبت شده‌است. آرنولد در سال ۲۰۰۰ یکی از بیست چهره مشهور قرن جدید شناخته شد. او در سال ۲۰۰۳ بعد از تصدی فرمانداری کالیفرنیا به عنوان موفقترین مهاجر تاریخ آمریکا شناخته شد.




او یکی از پردر آمدترین بازیگران هالیوود و دریافت کننده بیشترین دستمزد در تاریخ هالیوود در سال ۲۰۰۳ برای یک فیلم به نام ترمیناتور۳ به مبلغ ۳۰ میلیون دلارهست.

آرنولد با وجود نبردن اسکار به دلیل سبک کارش توانسته جوایزمعتبر سینمایی از جمله Golden Glob And MTV Ward را در کارنامه هنری خویش به دست آورد.

او درسیاست هم به موفقیت رسید و فرمانداری ایالت بزرگ کالیفرنیا با وجود اروپایی بودن به دست آورد.

فیلم‌شناسی

آرنولد در فیلم نابودگر
نابودگر
نابودگر ۲: روز قضاوت
نابودگر ۳: انقلاب ماشین‌ها
پایان روزها
تخریب موازی
دروغ‌های حقیقی
غارتگر
کونان: ویرانگر
کونان: بیگانه
داغ سرخ
هرکول در نیویورک
خداحافظی طولانی
وزنه‌برداری
کوماندو
بتمن و رابین
ششمین روز
دور دنیا در هشتاد روز
جونیور
دروغ‌های واقعی
جزیره بر تا
پارتی اخر
خرین حضور قهرمان
RawDeal
Redsonja
Stay Hangry
Sintra
پلیس کودکستان
the jayne mansfield story
the long good bye
عناوین قهرمانی
سال ۱۹۶۳مسابقه استرهاف اتریش نفر دوم
سال ۱۹۶۵مسابقه جونیور (المان)نفر اول و مستر اروپا
سال ۱۹۶۶ عنوان بهترین بدنساز اروپا(المان)
سال ۱۹۶۶ قهرمان مستر اماتور اروپا
سال ۱۹۶۶مسابقهNABBA(مستر یورنیوس) نفر دوم
سال ۱۹۶۷مسابقه NABBA نفر اول
سال ۱۹۶۸نفر اول مسابقات پاورلیفتینگ المان
سال ۱۹۶۸نفر اول مسابقه IFBBمستر اینترنشنال (مکزیک)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد