پایگاه بچه های ۱۱۳

مرجعی برای بیوگرافی (زندگی نامه) در ایران

پایگاه بچه های ۱۱۳

مرجعی برای بیوگرافی (زندگی نامه) در ایران

بیوگرافی یا زندگی نامه رفسنجانی

معرفی اکبر هاشمی رفسنجانی بَهرمانی

اکبر هاشمی رفسنجانی بَهرمانی (هاشمی رفسنجانی) متولد ۳ شهریور ۱۳۱۴ (۲۵ اوت ۱۹۳۴) یکی از پرنفوذترین شخصیت‌های سیاسی ایران است. وی در جایگاه های مختلفی مانند ریاست مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری اسلامی ایران (بین سال‌های ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۶) حضور داشته و هم‌اکنون ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را بر عهده دارد.

تصویر:200px-Rafsanjani.jpg

او از ازدواج خود دارای سه پسر به نام‌های محسن، مهدی و یاسر و دو دختر به نام‌های فاطمه و فائزه هاشمی است. از این فائزه وارد سیاست شد و یک بار نماینده مجلس شورای اسلامی و سپس سردبیر روزنامه زن شد. فاطمه اکنون رئیس بنیاد امور بیماریهای خاص است و محسن رئیس قطار شهری (مترو) تهران است.

TinyPic image

از تالیفات وی کتابی با عنوان امیرکبیر قهرمان مبازه با استعمار است که در آن به زندگی و وقایع دوران امیرکبیر با نگرشی تحلیلی می‌پردازد.

نظرات 1 + ارسال نظر

درود بر شما آریایی بزرگ و وطن پرست
به نظر من تنها راه پیشرفت ایران و بدست آوردن شکوه تاریخی و باستانی خود این است که پایتخت ایران به مکان باستانی خود و یا منطقه ای نزدیک به آبهای آزاد جنوب منتقل شود. هم اینک اکثر پایتخت ها و مهمتر از آن شهرهای پرجمعیت جهان اگر به نقشه های جهان نگاه کنید نزدیک به آبهای آزاد است و 90 درصد تجارت بین المللی ایران و همچنین دیگر کشورهای جهان ازطریق آبهای آزاد و با کشتی می باشد چون هزینه حمل و نقل دریایی کم هزینه ترین نوع تجارت در جهان است و طبق پیش بینی یکی از اقتصاددانان خارجی تا سال 2025 سه چهارم جمعیت جهان به سمت سواحل و مناطقی نزدیک به سواحل زندگی خواهند کرد برعکس ایران که مهاجرت به سمت مناطقی دورتر از آبهای آزاد جنوب است. اگر این اصلاح صورت گیرد اجناس و مواد اولیه وارداتی با هزینه کمتری به دست مصرف کنندگان و کارخانه ها خواهد رسید همچنین کالاهای صادراتی هم با قیمت کمتری به دست مصرف کنندگان خارجی خواهد رسید و قدرت رقابت کالاهای ایرانی افزایش خواهد یافت و همچنین مصرف انرژی که ایران جزء بزرگترین مصرف کنندگان انرژی در جهان است کاهش خواهد یافت و مانع فقیرتر شدن ایرانیان خواهد شد، همچنین تصادفات و آلودگی های محیط زیست و استهلاکی خودروها و جاده ها و تلفات کالاها حین حمل و نقل و غیره نیز کاهش خواهد یافت.انشاا... با کمک مردم و مسئولین و با گذشت و فداکاری و نداشتن تعصبات بیجا این مشکل هم برطرف شود. به امید اصلاح این مشکل که ارمغان حکومت قاجار است…
موفق باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد